Jak ładować artykuły z programu MS Word?

27.02.2006 Michał Prysłopski

Jesteśmy dumni z tego, co potrafi Enkidu CMS. Mamy jednak świadomość, że do pisania artykułów nie ma jak dobry, znany i sprawdzony edytor tekstów. Dlatego w edycji artykułów umieściliśmy możliwość załadowania dokumentów zapisanych przez popularne edytory tekstów

Jak to działa?

Redaktor przygotowuje artykuł w ulubionym edytorze tekstów (takim jak Microsoft Word®, ale można użyć innego), po czym zapisuje go w formacie HTML (w menu edytora tekstów wybiera Plik > Zapisz jako… a potem „HTML”). Nie musi się przejmować, czy tak powstały kod będzie ładnie wyglądał w przeglądarce internetowej — Enkidu CMS go poprawi przed publikacją.

Następnie redaktor, w panelu administracyjnym Enkidu CMS, wybiera „Dodaj nowy artykuł” albo klika na artykuł, jeżeli chce zmienić już istniejący.

W formularzu dodawania/edycji artykułu znajduje na samej górze przycisk „Wybierz plik” i po wskazaniu dokumentu zapisanego u siebie na komputerze, klika na przycisk „Zapisz plik/zmiany”.

Wtedy Enkidu CMS ładuje plik do internetu, wyciąga z niego informacje o tytule, autorze, temacie itp., po czym porządkuje kod na przyjazny dla użytkownika i umieszcza te wszystkie dane w formularzu edycji artykułu, tak jakby zostały wpisane „ręcznie” przez redaktora.

Redaktor ma wtedy możliwość obejrzenia efektów konwersji i wybrania dodatkowych opcji (np. czy publikować artykuł na Stronie Głównej). Po kliknięciu na „Zapisz” artykuł zostanie umieszczony w serwisie.

Jak najlepiej przygotować dokumenty?

Enkidu CMS jest dosyć sprytny, jeżeli chodzi o przerabianie dokumentów zapisanych przez różne edytory tekstu, ale można mu pomóc, aby przyspieszyć prace:

  • Używaj styli „Nagłówek 1” … „Nagłowek 3” to dzielenia artykułu na sekcje. Pierwszy napis oznaczony jako „Nagłówek 1” będzie wyciągnięty jako tytuł artykułu, a pozostałe będą śródtytułami w odpowiedniej hierarchii
  • Pierwszy akapit tekstu po tytule (Nagłówku 1) zostanie użyty jako lead artykułu
  • W internecie najwygodniej czyta się prosto sformatowane teksty. Pamiętaj o użytkownikach oglądających Twój serwis na ekranikach telefonów komórkowych czy o osobach słabo widzących korzystających z programów czytających na głos zawartość strony
  • Nie bój się używać znaków specjalnych, takich jak © ,, —, bo Enkidu CMS zamieni je na odpowiednie znaki zrozumiałe dla przeglądarek
  • Dodatkowe informacje możesz zapisać we właściwościach ogólnych dokumentu (w Wordzie menu Plik > Właściwości): pole „Autor” zostanie wzięte jako nazwisko autora, „Menedżer” jako jego login, a „Temat” jako numer sel tematu