Sukces stron mobilnych Gazeta.pl

07.11.2012 Michał Prysłopski

Grupa Gazeta.pl wyprzedziła we wrześniu 2012 r. Grupę Onet.pl pod względem liczby odsłon na urządzeniach mobilnych. Po raz pierwszy w 12-letniej historii Grupa zajęła drugie miejsce w ważnej kategorii, wyprzedzając tym samym lidera polskiego internetu. [Udział: Prowadzenie procesu planowania, projektowania, wdrażania i utrzymania, odpowiedzialność za efekty]

Strona mobilna Gazeta.pl wdrożona w październiku 2012

Agora SA informuje dalej w komunikacie prasowym:

Serwisy Grupy Gazeta.pl wygenerowały ponad 80 mln odsłon, tym samym o 2,5 mln więcej niż Grupa Onet.pl. Odsłony to jedyny zestandaryzowany sposób liczenia pozycji stron mobilnych na rynku. Liczba 80 mln odsłon umożliwiła zajęcie Grupie Gazeta.pl pozycji wicelidera polskiego rynku wg PBI/Gemius za połączonymi siłami Wirtualnej Polski i operatora GSM Orange.

Przez ostatnie 20 miesięcy ruch mobilny w serwisach Gazeta.pl wzrósł prawie 6-krotnie. Na sukces złożyły się m.in. mobilne wydania serwisów: Gazeta.pl /30 mln/, Sport.pl /10 mln/, Plotek.pl /6,5 mln/, Wyborcza.pl /2,3 mln/, Deser.pl /2 mln/, Wyborcza.biz /1,9 mln/, Blox.pl /1,4 mln/, Futbolowo.pl /1,2 mln/.

Największy serwis mobilny z Grupy - strona główna portalu w wersji mobilnej znajdująca się pod adresem m.gazeta.pl przeszła ostatnio znaczące zmiany. Została dostosowana do ekranów, których wielkość wynosi od 3 do 7 cali - tym samym treści publikowane w portalu dopasowują się do urządzeń nowej generacji, m.in. tabletofonów oraz minitabletów.

W nowej wersji strona rozpoznaje, gdzie znajduje się użytkownik i oferuje mu informacje lokalne, pogodę oraz miejscowe serwisy Gazety Co Jest Grane. Wszystkie teksty są pogrupowane tematycznie, a strona zapamiętuje, jakie teksty użytkownik lubi czytać i oferuje podobne przy kolejnej wizycie na Gazeta.pl. Użytkownicy mobilnej strony Gazeta.pl mogą również skorzystać z nowej wersji serwisu Pogoda.Gazeta.pl.

Zobacz zdjęcia jako osobne strony: Strona mobilna Gazeta.pl wdrożona w październiku 2012